Tinnen Figuren Museum trekt veel belangstelling tijdens Hanzedag in Ommen

Op woensdag 10 augustus 2016 werd de Hanzedag in Ommen gehouden. Veel bezoekers kwamen af op deze Ommer Bissinghdag. Het Nationaal Tinnen Figuren Museum kreeg flinke belangstelling van de bezoekers. Normaal gesproken verzorgt het museum demonstraties tingieten in het museum, maar op deze prachtige zonnige dag ging de pan naar buiten. Al snel stond er een grote groep belangstellenden bij tingieter Wim Meemelink.

08109053-ibr-nt

Belangstellenden stelden hem vragen over het metaal en de wijze waarop de tinnen figuurtjes werden gegoten. Jong en oud vond het interessant. Veel bezoekers liepen dan ook door om een kijkje te nemen in het museum.

tingieten-2-ibr-nt
Foto: Tingieter Wim Meemelink, vrijwilliger bij het museum, beantwoordt vragen tijdens de demonstratie tingieten.

Het tinnen figuren museum heeft een breed aanbod aan activiteiten. Kinderen kunnen zich o.a. verkleden, tin beschilderen, of een middeleeuwse stad bouwen.

schilderen-ibr-nt

08109051-ibr-nt

08109230-ibr-nt
Foto: Jonge bezoekers maken kennis met de middeleeuwen en bouwen een stad.

Buiten bij het museum lagen verkleedspullen en daar maakten de kinderen dan ook flink gebruik van want wat is het leuk om er stoer uit te zien.

08109004-ibr-nt

08109088-ibr-nt
Foto: Secretaris van het museum, Henk Dooijes, schildert mee.

08109100-ibr-nt

tingieten-ibr-nt

Heb je nog nooit een bezoek gebracht aan dit prachtige museum in het gezellige stadje Ommen? Twijfel niet, kom gewoon eens binnen kijken of plan een bezoek. Financiële steun is belangrijk voor het museum. Draagt je het museum een warm hart toe? Word vriend.

Het museum is leuk en interessant voor jong en oud. Laat je verrassen….

verkleden-ibr-nt

Tekst en foto’s: Marjolijn Rhee | Nationaal Tinnen Figuren Museum