Openingstijden: Maandag t/m zaterdag van 13:00 tot 17:00

Tinnen Figuren illustreren geschiedenis Drenthe in Bibliotheek Assen

In de Bibliotheek Assen loopt een project over de geschiedenis van Drenthe, geïllustreerd met afbeeldingen van maquettes en diorama’s van het Tinnen Figuren Museum. Dat is precies de functie van tinnen figuren. Al spelende met tinnen figuren kunnen kinderen hun geschiedenis tot leven wekken. De Boek- en Kunsthandelaar Friedrich Christoph Dreysig deed twee honderd jaar geleden iets soortgelijks. Hij gaf twaalf boekjes uit over Natuur en Volkenkunde voor kinderen. In plaats van afbeeldingen leverde Dreysig bij ieder boekje een doosje tinnen figuren. Met die figuren konden kinderen de lessen uit de boekjes tot leven laten komen.

bibliotheek-assen-b-nt

Op Touch Tafels, schitterend verzorgd door de bibliotheek Assen nemen kinderen nu kennis van hun regionale geschiedenis. Leerlingen die dat het beste doen, winnen een entree voor twee personen naar het Tinnen Figuren Museum. Twee en twintig prijzen voor twee en twintig deelnemende schoolklassen.

Tekst: Henk Dooijes

Laat uw reactie achter