Openingstijden: Maandag en zaterdag van 13:00 tot 17:00

Gerrit de Jonge, eerste vriend Tinnen Figuren Museum Ommen

eerste-vriend-ntfm-480

Gerrit de Jonge in het Nationaal Tinnen Figuren Museum.

De machtigingskaarten waren vers van de pers of Gerrit de Jonge, inwoner van Ommen, meldde zich bij het Nationaal Tinnen Figuren museum om zich aan te melden als vriend. In het museum vulde hij dan ook de machtigingskaart in. Nadat hij alle gegevens had ingevuld vertrok hij. Niet met lege handen hoor, hij nam een stapeltje machtigingskaarten mee naar liefhebbers van het museum.

Gerrit de Jonge verblijft tijdens zijn vakantie graag in zijn eigen woonplaats. Op vakantiepark de Besthmenerberg heeft hij een fijne plek tussen de toeristen van Ommen. Gerrit draagt als cultuurliefhebber het museum een warm hart toe en ook het Bostheater waar hij zomers midden in de bossen geniet van concerten en optredens.

‘Het is belangrijk dat dit museum met zijn unieke collectie tinnen figuren in Ommen blijft. We moeten er met zijn allen voor zorgen dat dit museum op ‘eigen kracht’ kan blijven voortbestaan want subsidie wordt door de gemeente niet meer verstrekt. Het kan, daar ben ik van overtuigd, als iedereen een beetje geeft’, aldus de Jonge.

Vriend worden van het museum
Vul het machtigingsformulier online in of kom naar het museum en vul daar de machtigingskaart in. Je bent van harte welkom. Tot maandag 16 mei kan men gratis het museum bezoeken en kinderen kunnen gratis een cadeautje grabbelen.

Tekst en foto: Marjolijn Rhee