Het Tinnen Figuren Museum is aanwezig op meerdere kerstmarkten!

Beschilder je eigen kerstfiguurtje op 10 december bij de Welkoop te Ommen!
Het Tinnen Figuren Museum staat op 10 december 2016 van 11.00 uur tot 17.00 uur op de kerstmarkt bij de Welkoop te Ommen! Onze tingieter Wim Meemelink zal een demonstratie tingieten geven van mooie kerstfiguren. Koop voor een klein bedrag je eigen kerstfiguurtje, bijvoorbeeld een engeltje, een laars of een kerstbal en beschilder dit zoals je het zelf graag wilt. Wat is er mooier dan je eigen beschilderde tinnen kerstfiguur op te hangen in de kerstboom bij je thuis!

Je bent van harte welkom. Graag tot ziens op zaterdag 10 december 2016!

Christmas Market 14 december 2016 School Eerde
Op 14 december 2016 van 17.00 uur tot 21.00 uur zal International School Eerde voor de tweede keer een Kerstmarkt organiseren. Mede vanwege het succes van vorig jaar wordt dit jaar met veel verve aan editie 2 gestalte gegeven. De sprookjesachtige omgeving met het statige kasteel op de achtergrond is als een scene uit een Charles Dickens roman en leent zich daarom bij uitstek voor een dergelijk evenement. Ook daar is onze tingieter aanwezig om een demonstratie te geven.

Christmas+Market+2016

Je bent van harte welkom!

Kerstmarkt 17 december 2016 in Wierden
Op 17 december 2016 van 15.00 uur tot 19.30 uur zal in het centrum van Wierden een kerstmarkt zijn. Namens de Lions wordt deze kerstmarkt georganiseerd en de opbrengst ervan is voor het goede doel, namelijk Stichting Overleven!

Stichting Over@Leven is opgericht in 2004 en ondersteunt mensen die te maken krijgen met de diagnose kanker. Diagnose kanker? Alle grond onder je voeten vandaan. Wat kun je doen als je voor het eerst in het doolhof van het medisch circuit terecht komt?

Stichting Over@Leven wijst de weg. Via www.tipsbijkanker.nl bieden zij een handreiking. Zij geven adviezen maar ook financiële steun wanneer bepaalde noodzakelijke behandelingen niet vergoed worden.

Soms blijkt dat er in het buitenland goede behandelopties zijn, die dan niet vergoed worden! Vechten voor je leven en ook nog vechten voor een vergoeding? Het is een groot onrecht maar komt vaker voor dan u denkt.

Het blijkt steeds opnieuw dat het zinvol is om jezelf te verdiepen in de ziekte en te zoeken naar de behandelopties die er zijn. Zeker weten dat je de best mogelijke behandeling krijgt geeft kracht en vertrouwen.

De stichting deelt kennis. Kennis opgedaan door lotgenoten. Twee weten altijd meer dan één en samen kom je verder. Ook als genezing niet meer mogelijk lijkt kun je vaak nog een kostbare periode ‘winnen’ door je te richten op de kwaliteit van leven. Hoe de strijd ook eindigt, als je zeker weet dat je er ALLES aan hebt gedaan, geeft dat toch troost. Daarom staat in het logo van deze stichting een klaproos. De klaproos is de bloem van de troost.

Op deze kerstmarkt zullen een aantal oude ambachten gepresenteerd worden, denk hierbij aan klompenmaker, hoefsmid en natuurlijk Tingieten!

We zien je graag op 17 december 2016 in Wierden!